20.7.2015

Moonraker

 Miksipä sitä hyvää huiviputkea katkaisemaan! Moonraker on Melanie Bergin huivimalleja, niissä on vain sitä jotain. Hauska seurata, miten neulemaailmassa on siirrytty niistä henkäyksen ohuista kolmiopitsihuiveista näihin nurkasta aloitettuihin, ainaoikein-neuleisiin epäkeskokolmioihin. Se kehitys ei kyllä minua haittaa ollenkaan, päinvastoin!

Ohjeen mukaisessa huivissa on pohjavärejä kaksi ja pari raitaväriä. Minulla nyt sattui olemaan kerät tumman- ja vaaleanharmaata Sisua jotka halusin tähän käyttää. Niistä pelkästään ei olisi kovin isoa huivia tullut, joten laitoin keskelle leveän raidan keskiharmaasta Fabelista. Neuloin muistaakseni 3,5mm puikoilla ja minun käsialallani tuli mukavan rentoa neulosta. Raidoiksi neulotaan hauskoja silmiä tai helmiä, miksi noita nyt kuvailisi. Hetken meni harjoitellessa mutta sitten löysin itselleni sopivan tavan niitä tehdä. Tykkään todella paljon tästä huivista ja neulominenkin oli sopivan hereillä pitävää.
 Kuvat on otettu kotikotonani Kainuussa. Kun etsiskelin siellä huiville sopivaa kuvauspaikkaa, huomasin että näköjään olin valinnut alitajuisesti huiviini vanhan aitan hirsiseinästä löytyvät sävyt! Nyt voin koti-ikävän yllättäessä kääriytyä huiviini ja ajatella lapsuuskotini maisemia.

11 kommenttia:

jayja kirjoitti...

Nuo silmät ovat todella hauskan näköisiä!

Menninkäisrinsessa kirjoitti...

Kaunis huivi kauniissa ympäristössä!

Soile kirjoitti...

Moonraker on kyllä kiva malli ja sun huivissa on huisin hieno väriyhdistelmä. Hienosti on hirsitalon värit :)

Virve kirjoitti...

Olen aivan samaa mieltä. Vaikka henkäyksen keveät pitsiset huivit ovat kauniita, niin silti minua miellyttää enemmän aina oikein-neuleet, raidoilla ja väreillä leikkivät ja hieman epäkeskot huivimallit. Moonraker näyttää siis todella kauniilta. :)

Ansku kirjoitti...

Tosi ihanat värit!

Elina kirjoitti...

Upea huivi! Kaunis väritys.

Raitalammas kirjoitti...

Tosi hieno versio Moonraker-huivista. Tällaiset huivit ovat paljon käytännöllisempiä kuin ne ohuet pitsihuivit.

iikku kirjoitti...

Hieno =) Mulla on tää vielä tekemättä!

Pitko kirjoitti...

Oi, se on kaunis! :) Ihanat värit ja hauskoja yksityiskohtia.

Liina kirjoitti...

Hieno huivi! Mä diggaan kanssa tämmösestä epäkeskosta ja vähän rouheasta enemmän kuin pitsihenkäyksistä. Tai siis käytän niitä itse enemmän.

Ja miten kaunis on ympäristökin. Mekin tehtiin just pistovisiitti Kainuuseen. Sinne kandee ajaa Helsingistä ihan päivänkin takia, heh.

Sanna kirjoitti...

Upea huivi!