22.3.2010

Joka tyypin hame

Olen vannoutunut housuihminen. Siitä huolimatta silloin tällöin ompelen tai ostan hamosen ja yritän opetella niitä myös käyttämään. Tämänkertainen hame syntyi ohuesta denimistä Joka tyypin kaavakirjan perusohjeella. Tuo kaavakirja on muuten mainio. Sieltä löytyy inspiraatiota, kaavaa ja ohjetta erityisesti rentoihin arkivaatteisiin.


Hame on malliltaan tosi simppeli, mutta pikkujujuna ompelin helmaan kivan Polka Jam -kangasmerkin. Merkki on hankittu kuopiolaisesta Daiga Daiga Duu-putiikista, kiitokset vaan kuriirille sinne Kuopioon!


Minut on vallannut hillitön puuhelmi-innostus! Kevättä on siis selvästi ilmassa, kun tämä naisihminen alkaa itseänsä koristelemaan. Tuhlailin hieman eräässä nettikaupassa ja tilasin kasan puuhelmiä. Tässä ensimmäiset kolme tuotosta. Lisää on tulossa. Vapise, Aarikka.

9 kommenttia:

Leena kirjoitti...

Hyvännäköinen hame. Ja ihquja helmiä. Kevättä tekee - ihan selvästi :)

outi kirjoitti...

Kevättä siis sielläkin! Täällä vielä odotellaan, vaikkakin eräitä merkkejä olen ollut havaitsevinani. Ja aarikka tosiaan saa vapista: hyvältä näyttävät!

helena kirjoitti...

Hieno hame! Mullakin olis tuo kirja, mutta mun ompelukone ei oikein diggaa mua, eikä me tulla toimeen kovin hyvin nykyään. Pitäisköhän mun näyttää sille kuka täällä on se joka käskee?

Sini kirjoitti...

Mistä verkkokaupasta saa noin ihania puuhelmiä??

Minna kirjoitti...

Hieno hame! Onko tuo jokatyypin kirja oikeasti niin hyvä kuin miltä vaikuttaa? Moneksi sen kaavat ainakin näyttävät taipuvan.

Ja puuhelmet ovat ihania!

Johanna kirjoitti...

Oi miten kiva hame! Minä taas olen vannoutunut hameihminen, kun hameet on musta niin paljon mukavampia ja käytännöllisempiä kuin housut :-).

Helmistä tykkään myös, ihania värejä!

Tuija kirjoitti...

Kiva, rento hame ja maukkaat puuhelmet, nam! Minullakin on ompelulootassa odottelemassa sekalaisia helmiä, mutta kääk, todellakin niin sekalaisia, että visiota tässä yhä vain odotellaan :).

Tytti kirjoitti...

Sini, helmet on tilatti HelmiQ:sta, www.helmiq.fi

joska kirjoitti...

Mainio hame ja tosi kivat puuhelmet. Itsekin olen noita helmiä katsellut mutta en ole vielä vakuuttunut siitä, säästääkö itse tekemällä vai ei.