28.9.2007

Lämmittelyä

Kesällä hankkimani Norah Gaughanin Knitting nature -kirja on ollut ahkerassa selailukäytössä. Kirjassa on useitakin malleja, jotka haluaisin tehdä. Hassua sinällään, ajattelen monesti jostain mallista että tuon haluan nimenomaan TEHDÄ, en niinkään että tuota neuletta haluaisin käyttää (tästä koituvia ongelmia olen pohtinut aiemminkin). Kirjasta löytyy mm. Bubble pullover, joita blogistaniassa on tehty ja on tekeillä parhaillaankin. Itselläkin se on to do-listalla aivan lähiaikoina.

Kirjaa selaili myös eräs ystäväni, joka ihastui viisikulmioista tehtyyn... hmm... hartiajutskaan. Minä jälleen lupauduin tekemään. Samalla saisin vähän lämmittelyä Bubblea varten. Ystäväni on sen verran eri kokoinen kuin minä, eikä värimaailmatkaan ihan osu yksiin, joten valmis työ on kuvattu ilman ihmistä sisällä.
Seuraava kuva on näpätty kirjan sivulta, siitä saa vähän paremman käsityksen millainen tämä neule on.

Malli: Mosaic shrug, Norah Gaughan
Lanka: Sirdar Peru Naturals, menekki 250g
Puikot: 4,5
Muutoksia: Tein "hihoista" lyhyemmät kuin ohjeessa


Tämä näytti ystäväni päällä oikeastaan tosi kivalta!

4 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Toi hartiajutska näyttää tosi hauskalta! Ihanat on väritkin!

Ja tuo kirja alkaa houkutella... :)

Liina kirjoitti...

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan bubblea. Väliraportitkin ovat tervetulleita :)

kirsi kirjoitti...

Hih! Mulla on myös tuo kirja ja joka kerta kun olen vakavasti vailla uutta neulottavaa selaan tuota kirjaa ja siinä on niin monta ihanaa mallia - yhtään en vielä ole neulonut.

Poiskaan en tuota kirjaa kyllä antaisi, vielä minä joskus neulon siitä. Ehkä kun näen vielä yhden Bubblen niin kynnys ylittyy ;)

Kaisakaisa kirjoitti...

Tuosta tuli hieno! Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä se saajansa päällä. *toivoo nöyränä*

Minulla on kanssa se kirja, mutta olen tehnyt siitä toistaiseksi vain pienempiä porjekteja; pipon, baretin ja lapaset. Vakaana tarkoituksena olisi tehdä vielä monta muutakin, mukaan lukien bubble.